Λίγα λόγια για το SEO
Κάθε στιγμή που περνάει πραγματοποιούνται περισσότερες από 100.000 αναζητήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι γεγονός ότι σχεδόν το 96% αυτών καταλήγουν στα αποτελέσματα που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων. Το SEO είναι ο τρόπος να βρεθεί και η δική σας ιστοσελίδα μέσα στο παραπάνω ποσοστό.
✓ Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τι είναι το SEO;
Το SEO αποτελεί το ακρωνύμιο της φράσης Search Engine Optimization, δηλαδή βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης.
Η κάθε ιστοσελίδα έχει βαθμολογηθεί από τη Google, βάση κάποιων παραμέτρων, με ένα σκορ. Όσο μεγαλύτερο είναι αυτό το σκορ, τόσο πιο ψηλά εμφανίζεται στα αποτελέσματα της κάθε αναζήτησης.
Έτσι λοιπόν το SEO αναφέρεται σε όλες αυτές τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν προκειμένου να μεγαλώσει το σκορ της ιστοσελίδας και να καταφέρει να εμφανίζεται όσο πιο ψηλά γίνεται.
✓ Πότε θα δω αποτελέσματα με το SEO;
Για να απαντήσουμε στη συγκεκριμένη ερώτηση, θα πρέπει να παρομοιάσουμε το SEO με τη γυμναστική. Για να δείτε αποτελέσματα, πρέπει αρχικά να το πάρετε “ζεστά” και στη συνέχεια να επενδύσετε:
- Χρόνο – αν το κάνετε μόνοι σας
- Χρήματα – αν το κάνει άλλος για σας
Δυστυχώς (ή ευτυχώς) δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές του τύπου «Χάστε 10 κιλά σε μια εβδομάδα».
Για να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα θα πρέπει να γίνεται σωστή δουλειά και μήνα με το μήνα θα βλέπετε θετική πρόοδο.
Βάση της συχνότητας αλλαγής του αλγορίθμου αναζήτησης της Google, έχει παρατηρηθεί ότι το SEO αποδίδει καλύτερα μετά από τους πρώτους 6 μήνες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα βλέπετε τα αποτελέσματα νωρίτερα. Η διαφορά του SEΟ τώρα με τη γυμναστική, είναι πως αν έχουν μπει σωστά οι βάσεις χρειάζεται πολύ λιγότερη προσπάθεια για να διατηρηθεί το αποτέλεσμα.
✓ Πόσο κοστίζει το SEO;
Για να γίνει σωστά και αποδοτικά το SEO σε μια ιστοσελίδα, χρειάζεται χρόνος, κόπος και εμπειρία. Σε κάθε ιστοσελίδα γίνεται έρευνα σχετικά με τον ανταγωνισμό και τις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιηθούν και στη συνέχεια καθορίζεται ένα πλάνο δράσης.
Από το δεύτερο μήνα και κάθε μήνα, εξετάζονται τα αποτελέσματα του προηγούμενου μήνα και καθορίζονται οι κατάλληλες ενέργειες – στρατηγική – που θα ακολουθηθεί.
Αυτός είναι και ένας λόγος που η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν μπορεί να τυποποιηθεί σε πακέτα 3μήνου, 6μήνου κοκ. καθώς η κάθε ιστοσελίδα ανήκει σε διαφορετικό κλάδο, έχει διαφορετικό αντικείμενο και πιθανώς σε 6 μήνες να έχει και διαφορετικό ανταγωνισμό.
✓ Μπορώ να το κάνω μόνος μου;
Πιστεύουμε πως ο καθένας είναι ικανός να κάνει τα πάντα, αρκεί να διαθέτει (ή να έχει το χρόνο να αποκτήσει) συγκεκριμένες δεξιότητες. Αν πιστεύετε ότι έχετε όλα τα παρακάτω, τότε μπορείτε.
Θα χρειαστείτε:
- Αρκετό ελεύθερο χρόνο
- Μια σωστά δομημένη ιστοσελίδα
- Πολύ καλές συγγραφικές ικανότητες
- Βασικές γνώσεις προγραμματισμού
- Όρεξη για διάβασμα
- Υπομονή, υπομονή και υπομονή!
Αν τα παραπάνω σας φαίνονται βουνό, τότε ίσως θα ήταν προτιμότερο να απευθυνθείτε σε κάποια εταιρεία με μεγαλύτερη εμπειρία στο SEO.
✓ Πως θα ξέρω ότι δουλεύει;
Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι υπάρχει ο σωστός και ο λάθος τρόπος για να το διαπιστώσετε.
Ξεκινώντας με το λάθος τρόπο, θα μπορούσατε να αναζητήσετε στη μηχανή αναζήτησης της Google μια συγκεκριμένη φράση και στη συνέχεια να δείτε σε ποια θέση εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα μπορούσατε να επαναλλάβετε την αναζήτηση και να συγκρίνετε τη θέση στη οποία θα βρίσκεται πάλι.
Προσέξτε όμως! Η Google είναι αρκετά έξυπνη και προσπαθεί κάθε φορά να “μαντέψει” τι πραγματικά σας ενδιαφέρει για να σας το εμφανίσει. Έτσι, αν για παράδειγμα κάποιος στην Αθήνα αναζητήσει τη φράση «Εστιατόριο με θαλασσινά» θα δει διαφορετικά αποτελέσματα με κάποιον που θα κάνει την ίδια αναζήτηση και θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Αυτό συμβαίνει γιατί ένας από τους πολλούς παράγοντες που χρησιμοποιεί η Google είναι και η γεωγραφική τοποθεσία του χρήστη.
Ο δεύτερος τρόπος (ο σωστός!) που μπορείτε να διαπιστώσετε αν τελικά το SEO δουλεύει, είναι μέσω των εξειδικευμένων εργαλείων που παρέχει η ίδια η Google. Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμαστε το εργαλείο Google Analytics μέσω του οποίου μπορούμε να δούμε πόσοι χρήστες επισκέπτηκαν την ιστοσελίδα μας καθώς και από που μας βρήκαν (οργανική αναζήτηση, social, κτλ)
Είναι γεγονός ότι όταν μια ιστοσελίδα εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα της Google, θα λάβει περισσότερες επισκέψεις οπότε μοιραία θα αυξηθεί και η δραστηριότητά της. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, το 96% των αναζητήσεων καταλήγουν σε αποτελέσματα της πρώτης σελίδας. Όσο η δική σας δεν βρίσκεται εκεί, θα πρέπει να μοιραστείτε το υπόλοιπο 4% με τους ανταγωνιστές σας.
✓ Τα social media παίζουν ρόλο στο SEO;
Όσο και παράξενο να σας ακούγεται, στο SEO παίζουν ρόλο τα πάντα! Ειδικά για τα social Media, αν ένα μεγάλο μέρος του κόσμου μοιράζεται τα προϊόντα σας ή κομμάτια (πχ. Άρθρα) της ιστοσελίδας σας στο Facebook και το Instagram, αυτό σημαίνει ότι κάτι “καλό” υπάρχει εκεί. Συνεπώς, η Google θα σας “προτιμήσει” αφού την ενδιαφέρει να προσφέρει στον χρήστη καλά αποτελέσματα.
Και επειδή σας είπαμε ότι στο SEO παίζουν ρόλο τα πάντα, να ξέρετε ότι το εννοούμε. Σκεφτείτε ότι το SEO μπορείτε να το επηρεάσετε ακόμα και με το διαφημιστικό φυλλάδιο που θα μοιράσετε. Με αυτό τον τρόπο, ο κόσμος θα σας αναζητήσει κατευθείαν με το όνομά σας. Η απευθείας αναζήτηση του ονόματος, είναι κάτι που λαμβάνει σοβαρά υπόψιν η Google, αφού για εκείνη σημαίνει πως είστε “κάποιος”.
✓ Πότε να σταματήσω το SEO;
Την απάντηση στη συγκεκριμένη ερώτηση σίγουρα την γνωρίζετε εσείς καλύτερα, αλλά από επιχειρηματικής απόψεως, πότε πιστεύετε ότι θα έπρεπε να σταματήσετε μια επένδυση που σας παράγει κέρδος;
Αν βλέπετε ότι με το SEO έρχεται περισσότερος κόσμος στην ιστοσελίδα σας, χτυπάνε περισσότερα τηλέφωνα, αποκτάτε μεγαλύτερο κοινό στα social media και πουλάτε περισσότερα προϊόντα, υπάρχει λόγος να το σταματήσετε;
✓ Το χρειάζομαι τελικά το SEO;
Έχοντας μια ιστοσελίδα, σημαίνει ότι απευθύνεστε αποκλειστικά στους χρήστες του διαδικτύου. Είναι γεγονός ότι οι πελάτες ψάχνουν για την επιχείρησή σας, δε τους ψάχνετε εσείς.
Θα πρέπει να αντιμετωπίζετε την ιστοσελίδα σας σαν ένα ακόμα κατάστημα (ηλεκτρονικό) και όχι σαν ένα διαφορετικό κανάλι πώλησης.
Με βάση τα παραπάνω, πιστεύουμε ακράδαντα ότι χρειάζεστε το SEO προκειμένου να φτάσει η ιστοσελίδα σας εκεί που ανήκει. Στην κορυφή!
✓ Πώς ξεκινάω με το SEO;
Είτε αποφασίσετε να το κάνετε μόνοι σας είτε με τη βοήθεια κάποιους ειδικού, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε είναι να καταγράψετε για ποια φράση ή λέξεις κλειδιά θέλετε να βελτιώσετε την κατάταξη που έχετε στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Στη συνέχεια, θα πρέπει να εκτιμηθεί πόσο ρεαλιστικός είναι ο συγκεκριμένος στόχος. Για παράδειγμα, αν έχετε μια καινούρια ιστοσελίδα που ασχολείται με ιδιωτικές έρευνες και στοχεύσετε να εμφανιστείτε στην πρώτη σελίδα χρησιμοποιώντας τη λέξη “Detective” είναι σχεδόν σίγουρο ότι η προσπάθεια θα αποτύχει.
Στην αρχή, στοχεύστε σε πιο βατές λέξεις ώστε να αρχίσετε να αποκτάτε κίνηση και στη συνέχεια το επεκτείνετε.
Είναι σημαντικό να θυμάστε πως η Google θέλει να εμφανίζει στους χρήστες της πάντα ποιοτικό περιεχόμενο με αξία. Για να βρεθεί η ιστοσελίδα σας στις πρώτες θέσεις θα πρέπει πραγματικά να το αξίζει.