Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα;
Η αλήθεια είναι ότι τη συγκεκριμένη ερώτηση την ακούμε αρκετά συχνά, και κάθε φορά αδυνατούμε να απαντήσουμε μονολεκτικά. Για αυτό το λόγο, συνηθίζουμε να απαντάμε χρησιμοποιώντας την παρακάτω ερώτηση:
“Πόσο κοστίζει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο;”
Είναι γεγονός ότι οι ανάγκες διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση καθώς επίσης ποικίλει και η δομή της κάθε ιστοσελίδας. Λόγω αυτού, δεν θα μπορούσε να μπει μια fixed τιμή που θα αναφερόταν σε όλες τις περιπτώσεις. Ας προσπαθήσουμε όμως να δούμε πως προσεγγίζεται το κόστος μιας ιστοσελίδας:
Το κόστος δημιουργίας μιας ιστοσελίδας χωρίζεται σε 2 βασικές κατηγορίες. Στην πρώτη κατηγορία ανήκει το κόστος για την καθ’ αυτού δημιουργία της ιστοσελίδας (εφάπαξ) ενώ στη δεύτερη ανήκει το κόστος που αφορά τη συντήρηση και ομαλής λειτουργία της.
Κόστος δημιουργίας ιστοσελίδας
Το κόστος δημιουργίας μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας σχετίζεται άμεσα με το είδος ιστοσελίδας. Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, κάθε ιστοσελίδα είναι διαφορετική συνεπώς δεν θα μπορούσαν να είχαν όλες το ίδιο κόστος.
Για παράδειγμα, ο χρόνος που απαιτείται για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (eshop) διαφέρει από το χρόνο που απαιτείται για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας εταιρικής προβολής.
Εκτός από τα παραπάνω, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που διαμορφώνουν το κόστος μιας ιστοσελίδας. Μερικοί από αυτούς μπορεί να είναι:
- Λογότυπο που θα χρησιμοποιηθεί
- Γραφικά που ενδεχομένως να χρειαστούν
- Κείμενα που θα προστεθούν στο site
- Τεχνικές SEO που χρησιμοποιηθούν
- Τρόποι διαφήμισης
Κόστος συντήρησης ιστοσελίδας
Το κόστος για τη συντήρηση μιας ιστοσελίδας αποτελεί τα «πάγια» έξοδα όπως συχνά αναφέρονται, και χωρίζεται σε 3 βασικές κατηγορίες:
Domain Name
Αναφέρεται στο όνομα την ιστοσελίδας, τι θα πρέπει δηλαδή να πληκτρολογήσει ο χρήστης για να δει την ιστοσελίδα σας.
Φιλοξενία ιστοσελίδας.
Με τον όρο φιλοξενία, εννοούμε το μηχάνημα (server) που θα φιλοξενήσει τα αρχεία του site.
Το μηχάνημα αυτό μπορεί να είναι είτε φυσικό είναι στο cloud και οι δυνατότητες του διαμορφώνονται ανάλογα με το είδος της ιστοσελίδας. Είναι φυσικό ότι διαφορετικές απαιτήσεις έχει ένα ειδησεογραφικό Site με κάποιες χιλιάδες επισκέπτες ημερησίων και διαφορετικές ένα Site που λειτουργεί ως προσωπικό portfolio.
Συντήρηση και ανανέωση ιστοσελίδας
Μια ιστοσελίδα είναι σαν ένας φυσικός χώρος. Όπως ένα κατάστημα (ή γραφείο) χρειάζεται να είναι καθαρό, να κλειδώνουμε τις πόρτες και να έχει μια ελκυστική πρόσοψη (ή βιτρίνα αν είναι eshop), έτσι και μια ιστοσελίδα εκτός από τις περιοδικές ανανεώσεις που χρειάζονται στο περιεχόμενο της (κείμενα ή φωτογραφίες) χρειάζεται να γίνονται και κάποιες αναβαθμίσεις προκειμένου τα δεδομένα σας να παραμένουν ασφαλή.
Καλά όλα αυτά, πόσο κοστίζει όμως μια ιστοσελίδα;
Για να είμαστε ειλικρινής έντιμοι απέναντι σας, θα πρέπει πρώτα να ακούσουμε την ανάγκη σας και μετά να σας δώσουμε μια εκτίμηση του τελικού κόστους.
Θα χρειαστεί λοιπόν να μας πείτε ποιες είναι οι ανάγκες σας και ποιοι οι στόχοι της επιχείρησης σας.
Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα πως μια ποιοτική και στοχευμένη ιστοσελίδα που αποδίδει δε μπορεί να είναι πολύ φθηνή. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι πρέπει να είναι και πανάκριβη. Το ιδανικό είναι να βρεθεί μια χρυσή τομή μεταξύ της ποιότητα και της τιμής.
Να θυμάστε: Η δημιουργία ιστοσελίδας δεν θα πρέπει να είναι ένα ακόμα έξοδο για την επιχείρησή σας, αλλά μια επένδυση.